ストリートビューを始めとして、何かとプライバシー問題で批判されることの多いGoogleですが、消費者団体による突き上げは、New YorkのTimes Squareで風刺動画が放映されるまでに至ったようです。
SAN FRANCISCO — A video cartoon featuring Google's chief giving away ice cream to snoop on children aired on a giant screen in Times Square as a privacy group continued to hound the Internet giant.
Consumer Watchdog took its gripes with Google to the center of Manhattan on Thursday, where it paid to have a "Don't be evil?" animated clip shown on a "Jumbotron" screen above the masses coursing through Times Square.
A cartoon version of Google chief executive Eric Schmidt was shown cruising a residential neighborhood in an ice cream truck, spying on children and disclosing their parents' Internet browsing habits.
(Video lambasting Google on privacy hits Times Square. AFP. September 3, 2010.)
Times Squareで放映されたものと同じ風刺動画はこちらで見ることができます。
今日取り上げた単語、"snoop"は他人のプライバシーに関わることを詮索したり、覗いたりする行為を指していますが、語源はオランダ語で”こっそりとつまみ食いをする”という意味の単語から来ているそうです。
風刺動画では、GoogleのCEOであるEric Schmidt氏が住宅地にトラックで乗り込み、子供たちにアイスクリームを無料で配りながら、その実プライバシーを収集している、というものなのですが、米国でも最も人通りの多いTimes Squareで1日36回に渡って放映されているそうです。
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