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2010年7月8日木曜日

強硬路線 ― hard line

世界最大SNSのフェイスブック(Facebook)がもしかしたらドイツ当局から罰金を受けるかもしれないというニュースです。


Facebook faces a fine from a German privacy regulator for failing to obtain the consent of the people whose contact details it stores.


原因はプライバシー侵害にあるようです。何でも、FacebookのユーザーになるとそのユーザーのPCや携帯のアドレス帳がアップロードされ、Facebookのサーバーに保存されてしまうようなのですが、Facebookユーザーは良いとして、アップロードされてしまう側の人たちからは同意が取れていない、ということで問題視されています。


At issue are the site's invitation and address-book synchronization functions, through which it uploads and stores contact information from the e-mail and mobile phone address books of its users.

The problem, according to the Hamburg Commissioner for Data Protection and Freedom of Information, is that some of that personal information relates to people who are not Facebook users, and who have not given their permission for the site to store their personal information, nor use it for marketing purposes.


この問題はドイツでの話しです。日本を含む他国では騒ぎになっていないようですが、同様の問題としてGoogle社の”ストリートビュー”を巡るプライバシー問題は記憶に新しいと思います。

ドイツは取り分けプライバシー問題に敏感なようで、個人情報保護という意味では、特にハンブルクは強硬路線をとっているということです。


Facebook has until Aug. 11 to make its case to the data protection commissioner if it wishes to avoid a fine.

Hamburg takes a hard line on data protection: It is keeping a close eye on Google's collection of data for its Street View service, which adds panoramic views of streets to the company's mapping service. Germans have a right to oppose any publication of their own image, or that of their house, the regulator says, while Google's view is that it is fine to publish such images, as long as it gives people the option to have them removed later.
(Peter Sayer. Facebook Faces Fine From German Privacy Regulator. PC World. July 8, 2010.)


本日より、引用記事のURLを示すことにしました。長期的にはリンク切れになることがあるかと思いますが、短期的には参照の際に便利だと思います。

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