新しい年が明けて程なく話題になるのが、米国ラスベガスで開催される消費者家電の見本市であるConsumer Electronics Show (CES)です。
毎年のように消費者家電のイノベーションが話題になります。今年はどんなイノベーションが出てくるのか楽しみでもあります。
SUPER-sized floor-to-ceiling mega TVs, ‘infinity’ screens and the first-ever rotating ‘vertical’ TV – Samsung has made a bold pitch to the millennial and luxury markets for 2020.
Revealing its plans to make ‘screens everywhere’ in 2020, the tech giant rolled out a suite of show-stopping TV innovation during its ‘First Look’ event at global tech show CES in Las Vegas today.
At the top of its hit list is the phone-obsessed millennials who nearly always shoot video in portrait-mode, making for a poor viewing experience on traditionally horizontal TV screens.
(Tanya French. CES 2020: Samsung unveils ‘Infinity’ and ‘The Sero’ TVs. News.com.au. January 6, 2019.)
引用した記事では家電の王様、テレビを取り上げています。
韓国の大手メーカーSamsungは高精細なスクリーンを特長とする製品を公表する予定のようです。
各社が鎬を削るイノベーションは、
showstopping
と形容されていますが、この"showtopping"というのは、
(進行が一時中断されるほどの)熱烈な喝采かっさいを博すせりふ(演技、俳優)
(ランダムハウス英和辞書)
という意味合いです。
つまり、それほどまでに注目となるイノベーションということになりますが、CES自体はこのようなイノベーションの土台にある訳で、"showstopping"は一種の誇張(強意表現)と言えるでしょう。
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