「タッパー」と言えば、プラスティック製の容器のことで、残った食材やごはんなどを詰めて冷蔵・冷凍保存するのに使う、ある意味家庭内の必需品です。
そのタッパーが、アメリカ発のブランドであり、商標名であるということを知りませんでした。
After a string of dismal earnings and missed expectations last year, Tupperware (TUP) is reporting soaring profits fueled largely by demand from newly minted pandemic chefs.
The company announced on Wednesday that it made $477.2 million in sales in the third quarter of 2020 -- up 14% versus last year. Profits for the quarter jumped to $34.4 million, which is up from $7.8 million last year.
"The pandemic has created a new norm with more people living at home and increased consumer concerns regarding food safety and food storage," CEO Miguel Fernandez said in Wednesday's earnings conference call. "Our ability to help satisfy those new consumer needs was most pronounced in our North American business."
He said sales in the United States and Canada were up 72%, which he said was the highest level of sales growth in the region in more than 20 years.
(David Williams. Tupperware profits and shares soar as more people are eating at home during the pandemic. CNN. October 29, 2020.)
(David Williams. Tupperware profits and shares soar as more people are eating at home during the pandemic. CNN. October 29, 2020.)
タッパーはアメリカの企業である、Tupperware Brands Corporationが製造販売する密閉容器のことで、"Tupperware"というのは商標名ということになるのですが、ほとんど食品保存用のプラスティック製容器の代名詞となっています。(また、Tupperは同社の創業者の名前でもあるそうです。)
「タッパー」はアメリカで、主にホームパーティーでの需要増を背景に売り上げを伸ばしてきたようですが、ブームの終焉後は伸び悩んでいたところ、今年になってからは新型コロナウィルスの感染拡大を背景に需要が再び増加し、売り上げは14%増という、同社にとって思いがけない業績につながっているそうです。
0 件のコメント:
コメントを投稿