最近30日間のアクセス数トップ3記事

2018年11月27日火曜日

guffaw

笑うのは人間だけですが、笑いにも色々な笑い方があって、その表現も多様です。

日本語のみならず、英語でも”smile”や”laugh”以外に”chuckle”や”giggle”など、様々な動詞がありますね。

“guffaw”という動詞は今日初めてお目にかかりました。


Sen. Cindy Hyde-Smith (R-Miss.) laughingly repeated sexist jokes as the keynote speaker at a 2011 Mississippi Farm Bureau convention as the audience guffawed in a recently unearthed video.

It’s the latest controversy to hit the candidate on the eve of a special election as President Donald Trump stumped for her in Mississippi on Monday evening.
(Mary Papenfuss. GOP Candidate Cindy Hyde-Smith Repeated Sexist Jokes At 2011 Convention, Video Shows. Huffington Post. November 26, 2018.)


“guffaw”は笑いの中でも、どっと、突然に生じる馬鹿笑いのことです。


a loud or boisterous burst of laughter
(Merriam-Webster Dictionary)


名詞としても、また動詞としても用いられます。

一体どんな語源かと思ったら、擬声語ということです。


0 件のコメント:

コメントを投稿