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2015年3月2日月曜日

ついで買い ― impluse buy

“ついで買い”という言葉をご存知でしょうか?買い物に行った際、本来目的としていたモノ以外に余計に購入することを指します。あるいは、そのような購買者心理のことを指す用語として、マーケティング関係者などに知られているものです。

“ついで買い”をしてしまうのは洋の東西を問わないのでしょうか、ニュース記事で以下のようなくだりを見つけました。


The closer you are to something, the more likely you are to make an impulse buy.

It's why the areas by registers are so crowded with those little extras. If you walk into Starbucks for a $4 latte, the cafe can push up the value of that transaction by 25 percent just by getting you to grab a $1 tin of mints. So while nobody goes to Starbucks specifically for mints, a lot of people buy them.
(How restaurants get you to spend more money. Chicago Daily Herald. March 1, 2015.)


"impulse buy"という表現が使われれています。“衝動買い”とも訳せそうですが、Wikipediaによると、


An impulse purchase or impulse buying is an unplanned decision to buy a product or service, made just before a purchase.


という定義がされています。"made just before a purchase"とは、衝動買いにも当てはまりますが、レジ横などに陳列された商品を取って買い物かごに入れる“ついで買い”はまさにこれではないでしょうか。


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