昨日に引き続き、排出ガス不正操作のスキャンダルに揺れる独・フォルクスワーゲン社に関するニュースを引用します。
WOLFSBURG, Germany — The cornerstone of Adolf Hitler’s dream to bring affordable cars to the masses, this city emerged from the ashes of World War II by hitching its star to Volkswagen.
A look back at Volkswagen’s history. Read the full story here.
VW’s vast global headquarters, along with an auto plant so big it could fit Monaco under its roof, are the engines that drive this city of 125,000. Injected with VW cash, the local soccer team went from third rate to first tier. Thousands of residents live in apartments built by the auto giant. A $500 million Volkswagen theme park — think Disney meets Detroit — lures 2.2 million visitors a year.
But in the wake of an emissions scandal that could cost Volkswagen billions of euros in fines and recalls, this company town is suddenly bracing for something that had become virtually unknown here in recent years: lean times.
(Anthony Fiola. The town that Volkswagen built is both resigned and defiant amid scandal. The Washington Post. October 7, 2015.)
VW本社があるウォルフスブルクという都市は、税収の半分以上を同社が占めるそうです。また、総工費5億ドルの同社テーマパークにより、年間220万人もの観光客があるそうで、それによる経済効果も大きいということです。しかしながら、今や地に落ちてしまった同社のブランドによる打撃は計り知れないものがあります。
こうなってしまうとウォルフスブルクにとって懸念されるのは、
lean times
なのです。
"lean times"とは平たく言うと「不景気」のことです。(告白すると、"lean times"が「不景気」という意味だということを、不勉強にして知りませんでした。)
"lean"には、痩せている、という意味がありますが、むしろ(体が)引き締まっている、などと言うように、どちらかと言えばポイジティブな意味が印象にありました。実は、不毛な、とか乏しい、という意味のネガティブな意味もあります。
さて、"lean times"ですが、"lean times ahead"というイディオムです。"ahead"ということで、これから先の話ということなのですが、VW社の関係者は覚悟しなければならないでしょう。
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